Před téměř deseti lety opustila prestižní ředitelskou pozici ve finančněporadenské společnosti, aby se v oboru postavila na vlastní nohy a dokázala svým klientům nabídnout víc.
V roce 2018 se zkušenou manažerku Lucii Juřičkovou podařilo získat i do zlatých řad BICZ. Dnes je šéfkou zlínské pobočky holdingu a výraznou osobností naší externí distribuce. Čemu konkrétně se v BICZ věnuje, co plánuje do budoucna a v čem mají podle ní ženy ve financích výhodu?

V oboru nejste žádným nováčkem. Co vás na dráhu financí přivedlo?
Ve financích jsem se začala pohybovat v roce 2007. Byla jsem tehdy v prvním ročníku na vysoké škole a přivedl mě k nim bývalý partner. Začínala jsem ve finančněporadenské společnosti, která fungovala jako strukturální firma. Naprosto jsem se pro myšlenku nezávislého finančního poradenství nadchla a s kolegy na Moravě postupně vybudovala, co do růstu, nejvýkonnější ředitelství. Přesto jsem se z různých důvodů rozhodla v roce 2014 odejít. Řada lidí kroutila hlavou, proč vlastně opouštím tak úžasnou pozici. Já však cítila, že už nechci být součástí takového systému. Byla to pro mě velmi cenná zkušenost a jsem šťastná, že jsem našla sílu toto nepopulární rozhodnutí udělat a postavit se na vlastní nohy.
„V ženách v našem byznyse
vidím nesmírný potenciál.
Je škoda, že řada z nich
se stále velmi podceňuje.“
Konkrétně s BICZ jste pracovně spojena už šestým rokem. Jaký argument vás ke spolupráci přesvědčil?
Robin Šimek. V roce 2018 se za mnou vypravil do Zlína a nabídl mi spolupráci. Léta jsme společně fungovali právě v rámci zmíněné finančněporadenské společnosti, byli jsme tehdy oba ředitelé a tedy kolegové. Byl a nadále je pro mě zárukou kvality. Vždycky férový, spolehlivý a velmi cílevědomý. S takovým člověkem prostě chcete pracovat! Postupně jsem tedy začala svým klientům začleňovat do portfolií investice s BICZ – především směnečný program. Ohlasy byly velmi pozitivní a mně začalo dávat čím dál větší smysl zařadit nemovitosti do portfolia trvale. Klienti nemuseli zažívat žádnou volatilitu jako na trzích ani akceptovat vysoké vstupní poplatky. Zkrátka byli velmi spokojení. Postupně chtěli sami od sebe investovat více a více, až jsem je musela sama krotit. (smích)
V BICZ zastáváte pozici regionální ředitelky a věnujete se také externí distribuci ve spolupráci s jejím šéfem Davidem Konopáskem. Co vše tedy máte na starost?
Především se zabývám akvizicí nových spolupracovníků, případně celých finančněporadenských skupin. Následně mám na starosti jejich zapracování v rámci dluhopisového programu BICZ. To obnáší realizaci celého procesu od školení až po případnou individuální podporu jednotlivců či skupiny. Jsem jejich partner a podpora, když potřebují pomoct začlenit do portfolia dluhopis BICZ, tápají, jak jej klientovi správně komunikovat či jak jej finálně sjednat. Momentálně se věnuji také přípravě konference právě pro naše stávající obchodní partnery, tedy zástupce a finančněporadenské skupiny. Bude to skvělá akce, která se ponese v duchu „Seznamte se s BICZ“. Výjimečná bude právě tím, že dorazí diskutovat Robin Šimek a Milan Filo. Aktuálně se v rámci týmu soustředím především na podporu a stabilizaci stávajících spolupracovníků i využití jejich potenciálu v rámci obchodu. Následně se s mým strategickým partnerem Davidem Konopáskem plánujeme zaměřit na nová města, kde BICZ zatím nemá obchodní zastoupení v rámci dluhopisového programu, a postavit je právě tam. Tak se značka BICZ a investice dostanou do míst, kde ještě nejsou tolik známé.

Co bývá z vaší zkušenosti hlavním argumentem, proč se klienti rozhodnou pro BICZ?
Je jich hned několik. První je fakt, že nabízí klientům možnost podílet se na růstu cen nemovitostí a nájmů, a to kompletně bez starostí s danou nemovitostí. Klienti už dnes bohužel nejsou schopni si za stovky tisíc nebo i miliony v daném regionu pořídit vlastní investiční nemovitost. Hypotéky se stávají méně dostupné a nakonec by ani řada z nich neměla čas se o budovu starat a řešit její správu. Dále je to pevný a jasně stanovený výnos na danou dobu, nulové poplatky a žádná volatilita jako na trzích. V obchodě nám také velmi pomáhá vysoká úroveň značky BICZ. A to včetně brandu, webových stránek, realizované reklamy, informačních
materiálů a v neposlední řadě referencí našich klientů.
V čem osobně spatřujete největší benefity spolupráce s holdingem?
Pro mě jsou tři. První je nesmírný potenciál k růstu. BICZ poroste – dle mého soudu jsme teprve na začátku skutečně velké cesty a já chci být rozhodně součástí
společnosti, která je ochotna na sobě pracovat a zlepšovat se. Součástí týmu, ve kterém do toho lidé šlapou, do práce dávají srdce a kus sebe. Druhým benefitem jsou lidé. Lidé, kteří mě v BICZ obklopují, mi prostě sedli, a to především svým přístupem k práci, nasazením, vizí, morálními hodnotami a lidskostí. Třetím benefitem je skutečnost, že právě v BICZ se potvrzuje moje životní filozofie, tedy, že pokud chcete být dlouhodobě úspěšní, je třeba řešit skutečné problémy lidí. Právě to BICZ dělá, a proto tu jsem. Každý den slyším alespoň jednoho spokojeného klienta, kolegu, manažera nebo obchodníka. A to mě baví!
„Plánujeme se zaměřit na nová města,
kde BICZ zatím nemá obchodní zastoupení
v rámci dluhopisového programu
a postavit je právě tam.“
Ačkoli žen ve financích postupně přibývá, stále je toto odvětví převážně mužskou doménou. Mají tak podle vás ženy v oboru výhodu?
Cítím to tak, že ano. Je to jako se vším – záleží na osobním postoji. Myslím, že když si žena postaví samu sebe skutečně na první místo, může pak fungovat úplně všechno. Ne nadarmo se říká, že spokojená žena rovná se spokojená rodina, ale nejen to – platí to i ve vztahu k práci, kolegům či klientům. Přesně tak jsem to udělala já. Je pravdou, že jsem vždy měla velké ambice a cíle, a to jak v pracovním, tak v osobním životě. Mám to štěstí, že mám vedle sebe partnera, který mě miluje takovou, jaká jsem, a který mě plně podporuje. Akceptuje nejen mé pracovní nasazení, ale i ambice, má se mnou nesmírnou trpělivost a pochopení pro mé tvrdošíjné a urputné nápady. Celkově vidím v ženách v našem byznyse nesmírný potenciál. Je jen škoda, že řada z nich se stále velmi podceňuje. Máme obrovské kouzlo, šarm a smysl pro empatii, a když věnujeme respekt samy sobě, vrátí nám ho i okolí. Nikdy jsem v byznyse nepocítila situaci, kdy by mě druhá strana jako ženu „nebrala“.
Co dělá Lucie Juřičková, když zrovna nepracuje?
Pořád něco dělám. Tvrdím totiž, že aktivita v životě vám dodává nadšení, sílu a energii. Mám úžasnou dceru, se kterou se vracím do dětství a maximálně si to užívám. Miluje zvířata, takže volný čas trávíme často se psem, jezdíme na koni, chodíme do ZOO, na farmy, čteme si o zvířatech nebo o nich sledujeme dokumenty. Všichni doma milujeme cestování, vodu a moře. Rádi se potápíme a plaveme. Také moc ráda sportuji, v minulosti jsem se profesionálně věnovala fitness. Sport je pro mě životně důležitý, vždycky si ve svém nabitém programu najdu čas na pravidelný pohyb, ať už je to fitko, trénink s vlastní vahou, nebo jen vyběhnutí někam do přírody. Miluji zdravý životní styl a vše kolem něj – od nakupování čerstvých potravin přes hledání zajímavých receptů až po vaření a pečení. Potřebuji být ve formě a cítit se ve svém těle skvěle. Věřím, že to je něco, co pak přenášíme i do práce a na lidi kolem sebe. Jsme prostě tím, na co myslíme, co jíme, a kým se obklopujeme. Nakonec: co vyzařujeme, to přitahujeme.
